سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ طنز کاکتوس

 

اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?کاکتوس

دوشنبه 86/3/7  ساعت 11:52 صبح

بدزمانه ای شده

بدزمانه ای شده

ارژنگ حاتمی

 ۱- گربه ای که سگ زایید. (سایت عصر ایران 12/2/86)

در یکی از سایتها می خوانیم گربه ای در چین یک سگ به دنیا آورده است، در ابتدا کلی تعجب می کنیم، سپس کمی می ترسیم، حتی باورمان می شود که فیلم نامه های سریال«عامل ناشناخته» واقعا براساس واقعیت است! اما هنگامی که متوجه می شویم صاحب گربه گفته است که گربه مادر برای خارج شدن از خانه آزادی کامل داشته و حتی برخی شب ها را در بیرون از منزل می خوابیده است شصتمان خبردار می شود که احتمالا اوضاع از چه قرار است، در همین راستا برخی مسئولین کشور چین از تمام شهروندان این شهر که گربه دارند(مخصوصا گربه های نازنازی و ملوس) شدیدا درخواست کرده است تا آمد و شد گربه های خود را به شدت کنترل کنند، و به گربه هایشان آموزش دهند که علاوه بر گرگ های غریبه، به هیچ سگ نا آشنایی هم اطمینان نکنند، که بد زمانه ای شده است!

 

۲- کافی‌نت‌ها مردانه، زنانه می‌شوند. (سایت عصر ایران 12/2/86)

با توجه به تحقیقات برخی «افراد مشکوک الحال» کافی نت محلی است که دو دسته آدم به آنجا می روند.

دسته اول جزو آدمهای خوب جامعه هستند این افراد پسران و دخترانی هستند که با هم نامزد بوده و با اطلاع خانواده (اعم از مادر،پدر، عمو، عمه، دایی و ...) پا به این مکان گذاشته اند و با هم حرف می زنند، از آنجا که حرف های آنان خصوصی است زشت است که بگوییم چه می گویند اما اکثر یا برای هم خالی می بندند و یا در مورد تعداد فرزندان آینده شان و نام آنها با هم چانه می زنند!

دسته دوم هم آدم بدها هستند، این افراد دختر و پسرهایی هستند که با اهداف شوم و بدون اطلاع پدر و مادر و عمو و عمه و ... پا به مکان گذاشته اند، این افراد بلند بلند می خندند و ظاهرهایی نامناسب دارند!

بنا بر پایه این تحقیقات در صورت مردانه، زنانه شدن کافی نت ها احتمالا هیچ موجود جانداری (غیر از صاحب کافی نت ها) پا به آنجا نمی گذارد!

لازم به توضیح است بنا بر پایه برخی اخبار تایید نشده این «افراد مشکوک الحال» که بر روی کافی نت تحقیقاتی انجام داده اند، فرق کافی نت و «کافی شاپ» را نمی دانسته اند!!

 

۳- عیدی آخر سال کارکنان دولت 200 هزار تومان (سایت عصر ایران 12/2/86)

خبر را می خوانیم و سریع در اتاقمان به دنبال تقویم می گردیم، مطمئن می شویم اردیبهشت ماه دومین ماه سال است، برخی آگاهان اظهار نظر می کنند که به این علت خبر 10 ماه جلوتر داده شده است که کارکنان محترم دولت در طی این مدت این خبر خوش را هضم کنند و در اسفندماه با دیدن 200 هزارتومان از خوشحالی سکته نزنند!

 

۴- وزیر ارشاد: خدا را شکر که ناهنجاری 40 سال پیش را نداریم. (سایت بازتاب 11/2/86)

خبر را می خوانیم و ما هم خدا را شکر می کنیم که وزیر ارشاد وضعیت ناهنجاری های حال حاضر را با 400 و یا 4000 سال پیش مقایسه نکرده است!

برخی آگاهان نیز در یک مقایسه آماری به مقایسه وضعیت ناهنجاری حال حاضر و زمان غارنشین ها پرداخته اند، و نتیجه گرفته اند: «اوه! اوه! این غارنشین ها چقدر ناهنجار بودند ها !!»

 

۵- الهام: دولت نهم از دوران جنینی مورد نقد قرار گرفت. (سایت بازتاب 11/2/86)

کمی متعجب می شویم، سپس احتمال می دهیم در موارد مشابه منتقدان صبر می کرده اند تا دولت به سن قانونی برسد و سپس او را نقد کنند! کمی  هم در مورد سن و سال کنونی دولت فکر می کنیم،اما به نتیجه ای نمی رسیم!

 

۶- در این شهر نافرمانی از زن ها جریمه دارد. (خبرگزاری البرز)

خبر را می خوانیم، در این شهر مردان در صورت نافرمانی از دستورات زنان مجازات خواهند شد،و شعار شهر این است که:« زنان هرگز اشتباه نمی کنند و مردان هرگز نمی توانند درخواست های زنان را نادیده بگیرند!»، سرمان را به دیوار می کوبیم، خواب نیستیم، سراسیمه می شویم و در دل می گوییم «بالاخره این فمنیست ها کار خودشان را کردند.»، خبر را از دوباره و با دقت بیشتری می خوانیم، کلمه «چین» را می بینیم و نفس راحتی می کشیم:« آخیش!این شهر در کشور چین قرار دارد!» و در دل دعا می کنیم صدا و سیما دویست تا خبرنگار خود را برای تهیه گزارش به این شهر نفرستد و کار جدید به خانم های ایرانی یاد ندهد!

 

۷- فداکاری سگ قهرمان در راه نجات پنج کودک (سایت عصر ایران 12/2/86)

خبر را می خوانیم، در نیوزلند یک سگ شجاع پنج کودک را از گزند سگ های مهاجم نجات داد، و سپس بر اثر جراحات وارده به دامپزشکی منتقل شد، در دل به این سگ آفرین می گوییم و به خودمان می گوییم درست است که بد زمانه ای شده است اما هنوز هم سگ های با معرفت پیدا می شوند!


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روزه گرفتن بعضی ها ...!
لباس فرم
هدفمند کردن یارانه ها
طنز نوروزی
مونتاژیات ادبی !
آنفولانزا
دوبیتی طنز
انواع پیغامگیر… گوش کنید!!
مجموعه شعر طنز...8
مجموعه شعر طنز...7
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

218765

بازدید امروز

19

بازدید دیروز

17


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

وبلاگ طنز کاکتوس

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

بهار1388
زمستان1387
پاییز 1387
بهار1387
پاییز1386
تابستان1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1388
پاییز 1388

 لینک دوستان

با هم بخندیم ولی به هم نخندیم!!!
طنز نوشته های من
از قلم اندیشه تراوش می کند
یادداشت های من
کوراب
بازتاب نفس صبحدمان
حسین پناهی
دست نوشته های پراکنده من
شبکه علمی کشور

اشتراک